Uključivanje informacija nekih web stranica u bazu podataka Internet pretraživača, prilično je jednostavan postupak. Doduše, postoje besplatne usluge prijava na neke (rijetke i manje važne) pretraživače, no gotovo nikada ne urode uspjehom.
Svaki pretraživač, nakon što prijavite web stranice, šalje robota kako bi upotpunila svoj katalog (bazu) web stranica. Naše stranice tamo će se naći ovisno o načinu rada robota. Neki vrlo brzo nakon prijave kreću indeksirati
stranice, a nekima treba mjesec pa i više dana.
U nastavku je primjer postupka prijave na Google tražilicu:
URL adresa pretraživaca: http://www.google.com
URL adresa za prijavu: http://www.google.com/addurl.html
Pod "URL" upišemo našu URL adresu, a pod "Comments" možemo upisati nekoliko riječi kojima ukratko opisujemo našu stranicu. Kada smo gotovi kliknemo na gumb "Add URL".
Tražilice ovaj postupak nastoje pojednostavniti što je više moguće.
Međutim, pošto obrada ovakvih obrazaca katkada zna potrajati tjednima, pa čak i mjesecima, zato su neke tražilice ponudile uslugu brzog uvrštavanja klijentima koji žele da im se stranice uvrste u kazalo za svega nekoliko dana.
Druge pak nude kupovanje češćih posjeta pauka željenim stranicama.
Takve se usluge različito nazivaju, ali najčešće kao paid-inclusion (plaćeno uvrštenje) ili pay-for-submission (plati za upis). Premda postoji zabrinutost da bi plaćene usluge mogle izopačiti rezultate pretrage, one svejedno mogu poboljšati svježinu i opseg baze podataka tražilice.